Asiakkaamme menestyvät – Elisa Oyj sai Suomen laatupalkinnon

elisa

Elisalla on tehty systemaattista laatutyötä läpi yrityksen historian ja yli kymmenen vuoden ajan kehitetty toimintaa yhä kokonaisvaltaisemmin kohti erinomaisuutta. Tästä työstä Elisalle myönnettiin 30. tammikuuta Suomen laatupalkinto -tunnustus.

Kattavassa arvioinnissa todettiin, että Elisa on toteuttanut menestyksekkäästi mittavan muutoksen perinteisestä teleoperaattorista laaja-alaiseksi asiakassuuntautuneeksi yritykseksi.

– Laatua on kyky tulla jatkuvasti paremmaksi asioissa, joita asiakkaat arvostavat. Siitä, että olemme tässä onnistuneet ja pystymme yhä kehittymään, kiitos kuuluu kaikille elisalaisille, kertoo Elisan toimitusjohtaja Veli-Matti Mattila yhtiön lehdistötiedotteessa.

Elisassa on tehty pitkäjänteisesti työtä sen eteen, että laadun parantaminen ja erinomaisuuden rakentaminen ovat juurtuneet osaksi organisaation kulttuuria ja tapaa toimia. Henkilöstö on mukana päätöksenteossa, kokeiluja ja eksperimentointeja tehdään aktiivisesti sekä oppimaan rohkaistaan niin onnistumisista kuin virheistäkin.

ICG Innotiimi ja Elisa ovat tehneet jo vuosia yhteistyötä erityisesti prosesseihin perustuvan liiketoiminta-arkkitehtuurin kehittämisessä.

– Liikkeelle lähdimme telealalle poikkeuksellisesta asiakaslähtöisestä business-määrittelystä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikki asiakkaalle arvoa luova kriittinen toiminta on tunnistettu ja kuvattu ydinprosesseihin johtamisen ja toiminnan perustaksi. Prosessien kehitystyöhön osallistuvat kaikki elisalaiset, Mattila kuvailee.

– ICG Innotiimin Kai Laamanen on auttanut meitä hyödyntämään parhaimpia oppeja ja kokemuksia pitkäjänteisessä ja tuloksellisessa prosessien kehittämisessä, joka hyvin helposti voi muuten puuroutua paperinmakuiseksi harjoitukseksi, Mattila lopuksi kiittää.

Elisa on jo toinen laatupalkinnon saanut asiakkaamme. Lue, kuinka vuonna 2016 laatupalkitussa Botnia Mill Servicessa toiminta loikkasi konsulttiemme tukemana eteenpäin kaikilla mittareilla.

Lisätietoja